PŘECHOD ŠUMAVY 9/2019

Přechod Šumavy, 103 km | Železná Ruda – Nová Pec

CESTA:
Cesta na Šumavu započala u Rumcajse (Jičín). V pondělí 9.9.2019 okolo 5 hodiny ráno jsme se vydali na autobus z Jičína do Prahy-Černý Most. Z Prahy jsme pak už jeli vlakem až do stanice Železná Ruda-Alžbětín. Odtud začal i náš 103km přechod Šumavy 🙂

Cesta ze Šumavy byla pak vlakem z Nové Pece do Českých Budějovic a odtamtud autobusem (FlixBus) do Prahy a pak do Jičína.
CHRUPKÁNÍ NA PŘECHODU ŠUMAVY:
Na Šumavě je 7 nouzových nocovišť, na kterých se dá přespat. Najdete tam vždy záchod a pár stolů. Nouzová nocoviště poznáte podle toho, že uvidíte část plochy, která je takto ohraničená (viz. foto).

Využili jsme 3 nouzová nocoviště, a to: Hůrka u Prášil, Bučina a Nové Údolí.
Z mého pohledu je nejhorší nouzové nocoviště na Modravě.
1. DEN
Den první byl opravdu krátký. Okolo 3 hodiny odpoledne jsme vystupovali na zastávce Železná Ruda-Alžbětín. Odtamtud jsme pokračovali pěšky k jezeru Laka a v 5 hodin jsme skončili na nouzovém nocovišti Hůrka u Prášil. Ten den nám opravdu moc pršelo, takže stavění stanu byla fakt legrace 😀 Ke sváče jsme dali avokádo s hořkou 70% čokoládou, což je fakt ňamka a k večeři byly pak opravdu výborné bramboráky z domova od Máry 😀 V 8 hodiny jsme úplně vytuhnuli a měli dávno půlnoc 😀

Mapa prvního dne:
Tu noc jsme zjistili, že se za nájem platí, a to něčím dobrým. Aneb každou noc prošmejdily okolí stanu myši. Chtěly se dostat až do stanu, ale ten se jim povedlo prokousat jenom trochu 😀 Dostaly se ovšem do mého batohu a tam se nadlábly proteinovou tyčinkou za 40Kč!!! 😀 A půlku z další taky zbaštily 😀
2. DEN
Okolo 6 hodiny ráno jsme se vzbudili, udělali snídani (ovesnou kaši) a v 7 hodin jsme už měli vše zabalené a pokračovali dál. Ten den vyšlo opravdu nádherné počasí. Ráno byla v lesích krásná mlha a lesům to dodávala nádhernou atmosféru. Slunce prosvítalo mezi stromy a pavučinky se třpytily v kapkách rosy. Odpoledne bylo krásné teplo, a tak jsme se do toho menšího kopce na Poledník trochu zapotili 😀

Na Poledníku jsme si dali pořádnou svačinu, chvilku jsme poseděli a pak jsme pokračovali dál na Modravu. (Musím říci, že na Poledníku se mi to nouzové nocoviště moc líbilo). Tam jsme byli ze zvědavosti omrknout nouzové nocoviště, které se mi zrovna moc nelíbilo. Nevšimla jsem si tam záchodů a povrch na spaní nebyl travnatý.

Jediné, co mě na tom přechodu nejvíc mrzelo bylo to, že téměř všude byla asfaltka. Což není pro nohy úplné žůžo labůžo 😀

Okolo 8 hodiny večer jsme po téměř 40km dorazili na nouzové nocoviště Bučina, a tam jsme složili hlavu s dalšími nocležníky 🙂
Na těch cestách je fajn, že potkáte nové lidi, se kterými si můžete krásně pokecat.

Mapa druhého dne:
3. DEN
3. den měl být náš poslední. Tomu tak nebylo. Den předtím jsme ušli skoro 40km a v půlce třetího dne jsme si řekli, že nebudeme blbnout a trochu si to užijeme (ono jsme už taky trochu nemohli 😀 )

Ráno na Bučině bylo opravdu nádherné. Já jsem před půl 7 vykoukla ze stanu a vidím na obloze to rudé divadlo. Okamžitě jsem vzala foťák, vylítla v trenkách na louku, klepala se zimou, ale hlavní je, že jsem viděla tu parádu 😀

Mára chrápal….on absolutně nemá cit pro tyhle chvíle 😀 😀 😀 (vtip)

Okolo 8 hodiny jsme se po snídani vydali vstříc další cestě. Den byl opět krásný. Sice už nebylo tak slunečno jako předešlý den, ale aspoň to tolik nepálilo do obličeje. Ve Strážném jsme si dali oběd a s plným břichem jsme pokračovali dál. To už jsem pletla nohama 😀 Po chvíli jsem drcla na silnici a říkala, že dnes to do cíle fakt nevidím 😀 Mára to viděl podobně, takže jsem se zaradovala, že ho nemusím tolik přemlouvat k tomu, aby se dnes nešlo až do cíle 😀

Já v ten den ani moc nefotila. Nějak se mi nechtělo. Užívala jsem si to na vlastní oči 🙂 V Novém Údolí je u vlakové stanice vagón, kde najdete různé dobroty. Já neodolala utopencům, ruské zmrzlině a pivu…večer jsem se ale neposrala! 😀 Zvládla jsem to! 😀

Mapa třetího dne:
4. DEN
Čtvrý a poslední den. To jsme vstávali opravdu brzo. Ve 2 odpoledne nám jel vlak z Nové Pece a nás čekalo ještě 22 km. Takže jsme vycházeli v 6 hodin ráno vstříc poslední cestě. Ta vedla na Třístoličník.

Říkali nám, že cesta na Třístoličník je fakt zabijácká, že ten krpál nahoru je fakt velký. Ono asi záleží, kdo to říká. Já třeba chodím po horách opravdu často, tak mi to tolik nepřišlo. Pokud někdo znáte trochu Krkonoše, tak mi to připomínalo takovou lehčí cestu ze Špindlu na Kozí hřbety po červené.

Na Třístoličníku byla pěkná zima a mlha, takže jsme dali oba čtvereček čokolády a pokračovali na Plechý. Těch borůvek bylo mraky okolo nás. Měla jsem chuť sednout na bobek a sbírat, ale nebyl čas 😀 Počasí nám zakrylo výhledy, a tak jsem koukala aspoň po těch borůvkách 🙂 Na Plechým jsme dali malou svačinu a pokračovali na Plešné jezero.

Tam jsme si dalši oběd a jelikož moc foukalo, tak jsme se rychle vydali do Nové Pece. Cestou se nebe protrhalo a bylo krásné sluníčko.

V Peci jsme dali jedno rychlé pívo a šli na vlak 🙂

Mapa posledního dne:
INFO K VÝLETU:
VODA: Vodu jsme nabírali ze dvou studánek. Jedna byla před Poledníkem za Frantovým mostem a druhá byla před stoupáním na Třístoličník.

No a na závěr účastníci přechodu Šumavy, které nic nepoloží. Ani ruská zmrzlina na utopence 😀 😀