Slovinsko mýma očima

O jednom Velikonočním výletu 🙂
Někdy v únoru jsem si volala s kámošem Štěpánem. Kecali jsme o tom, jak Dolomity (ve kterých jsme byli v lednu) byli hodně super. A že by to chtělo nějaký další výlet, ale že není nějak čas. A mě napadlo: „Hele vždyť jsou ty Velikonoce a tam to vychází na hodně dní volna, co jet na Slovinsko? A plán byl doma 🙂

11.4. přijíždím do Jihlavy za Štěpánem a odtud vyrážíme vstříc první zastávce, což bylo Zelenči, kde jsme si chtěli nafotit východ slunce. Do Slovinska to bereme přes Vídeň 🙂
Zelenči je přírodní rezervace, kterou najdete kousek od rakouských hranic. Na toto místo jsme dorazili v pátek ráno okolo 4:30 hodin. A koho jsme na parkovišti nepotkali 😀 😀 2 další český auta. Co bylo opravdu k smíchu, že jsme na Slovinsku říkali víc „ahoj“ než „hi“ 😀 Na tomto místě jsme počkali až do východu slunce, kde s náma byli asi další 4 fotografové. Poté jsme se vydali k jezeru Bled.
V Bledu jsme zaparkovali na parkovišti přímo u jezera, kde se teda platí 3 eura za hodinu. Parkoviště najdete ihned vedle kempu: Camping Bled. V tomto kempu jsme byli minuý rok. Je to opravdu moc hezky udržovaný kemp, krásné, čisté sprchy. Jen je drahý.

Zašli jsme na molo, kde jsme si dali naši první snídani (ovesnou kaši). Po snídani jsme vyrazili na vyhlídková místa nad Bledem. Jsou to místa: Ojstrica, Velika Osojnica a Mala Osojnica
Mimojiné na Malou Osojnicu vedou tyhle príííma schody 😀 A abych nezapomněla, tak Aira byla další člen toho parádního výletu 🙂
A tohle už je náš celodenní veget na Bohinjském jezeře. Je to jezero, které je daleko míň přelidněné než Bled. Navíc jsme tu měli náš dvoudenní kemp: Kamp Bohinj Zlatorog

Kemp musím jedině doporučit. Opět velmi čistý kemp, kde nadjete všechno. Můžou tam i psi, prostě paráda. A není ani tak drahý 🙂 11 euro za osobu na noc. Jenže nám se povedlo za oba dva a oba dny zaplatit 26 euro 😀 😀 Asi jazyková bariéra, za kterou jsem byla ráda 😀

Co si budem. Ve čtvrtek jsem vstávala brzo do práce, přes den jen balila a ani neusla a na další den přes noc nespala. Byla jsem totálně kantáre 😀 Asi jako Štěpán, takže jsme fakt prochrápali téměř celý den u jezera. Našlapali jsme asi jenom 9 km za ten den 😀 Se stydim.. 😀
Ale náhodou ještě jsme se pak donutili v pátek večer někam zajet. Dělali jsme větší přejezdy, takže ne úplně každý pojede to co my. Aneb od Bohinjského jezera jsme se jeli podívat ještě na kostel Jamnik, který je cca hodinu od Bohinjského jezera.

Je to opravdu nádherný kostel. Vy když už tam pojedete, tak pojedete v tom autě s pusou otevřenou, protože to, co se Vám po několika serpentinách ve svahu ukáže, je něco úžasnýho 🙂
Takže Jamnik jsme okoukli a hurá zpět domů, na večeři a spát 😀 K jídlu jsme udělali špagety s boloňskou směsí a zalezli do spacáku už v 8 večer, jak jsme byli hotoví 😀
Den druhý jsme měli budíka na 7:15. K snídani jsme si dali nečekaně opět ovesnou kaši, ale tentokrát jsme tam přidali plno malin a borůvek 🙂 Tak musíš si tu snídani udělat hezkou a vydatnou před tím, co tě čeká 😀 A že čekalo. Tu cestu jsem už znala, šla jsem ji minulý rok (tedy část). A byla to cesta z parkoviště: Koča pri Savici  směrem na Črno jezero až k Triglav Lake Lodges s výhledem na Dvojno jezero. První část je asi ta nejhorší pro lidi. Jdete totiž 2,6 km s převýšením 700 m, což je makačka pro ty, co na tom nejsou s fyzičkou moc dobře. Není tam vůbec žádná rovina, jen kolmice nahoru 🙂

Ale pokud to všechno dáte, tak můžete vidět tuhle nádheru: Dvojno jezero. Jsou to dvě nádherná jezera v údolí hor, kde se drží ještě v dubnu sníh. Na toto místo se zvládnete dobře dostat i se psem. Mačky, sněžnice apod nepotřebujete 🙂
Takhle to vypadá, když vylezete těch 2,6 km na začátku trasy. Je to náročné, ale tyhle výhledy jsou prostě za odměnu 🙂
Takže takto vypadal náš druhý den. Dolů jsme dorazili něco okolo 5 hodiny. Dali jsme pak večeři u jezera, pokecali a šli spát 🙂
Den třetí jsme zabalili stan a všechny věci a odjeli z kempu směr na východ slunce k Bledu. Nefotili jsme ho z žádné z výhlídek, protože jsme zjistili, že než stát s dalšíma X lidma na vyhlídkových místech, je daleko lepší stát na cestě sám a se stejně dobrým výhledem 🙂
Od Bledu jsme vyrazili na vodopár Peričnik. Vy tady máte dvě možnosti. Buď si zastavíte na parkovišti těsně pod vodopádem a nebo zastavíte na parkovišti 4,5 km od něj. My zvolili samozřejmě tu druhou variantu 🙂 A já ji i doporčuji. Ta cesta je moc pěkná, jdete podíl řeky a například pro děti úplně super. Když jsme šli přes parkoviště těsně pod Peričnikem, tak tam bylo 7 aut. 5 z těch 7 aut byli češi 😀 😀
Od Peričniku jsme se vydali dál do města Trenta, kde jsme šli Soška Pot Trail 🙂 Vy pokud se z Krajnske Gory budete chtít dostat do města Trenta, tak musíte překonat těchto cca 60 serpentin, které vedou zcca 850 m.n.m. do 1600 m.n.m. Takže pokud nemáte v pořádku brzdy a spojku u auta, tak sem ani nejezděte 😀 A nebo pokud se Vám nedělá dobře ze zatáček, tak taky nedoporučuji 😀 Jako musím říct, že ta jízda byla fakt mazec 😀
Každopádně výhledy stáy za to!
Když jsme dojeli do města Trenta, odkud je focena fotka našeho auta, tak jsme se vydali po našem trailu 🙂 Cestou se Vám ukážou tyhle krásné výhledy do údolí 🙂
Když jsme si prošli trail, tak jsme opět museli jet tou krásnou, klikatou cestou zpět 😀 Na cestě zpět jsme se pak stavili u jezera Jasna. Místo, které se nachází u silnice, takže opravdu plno lidí, ale každopádně místo má moc hezkou a klidnou atmosféru.
A jelikož jsme nebyli tak daleko od Zelenčiho, tak jsme jeli ještě ke konci odpoledne tam 🙂 Tam jsme usoudili, že se asi navrátíme už tento den blíž k domovu, a tak jsme nikam nespěchali. Asi hoďku jsme se kochali na Zelenči a potom odjeli směr Rakousko, kde jsme přes noc spali v autě.
Naše čtvrté a poslední ráno jsme strávili u majáku Podersdorf. Odtud jsme zamířili už směrem do České republiky, kde jsme byli okolo 11 hodiny odpoledne 🙂

Takže shrnuto 🙂 Tohle byl ve zkratece náš Velikonoční víkend 🙂 Opravdu se povedl, já jsem moc spokojená. Počasí bylo úžasné. Za dva týdny mířím směr Skotsko, tak doufám, že to počasí zůstane aspoň trošku stejné a nebude jenom zataženo 🙂