Rok 2022

• zima u nás doma
• desítky výletů po Čechách
• smích, zábava
• východ slunce v 3500 m.n.m.
• láska, štěstí
• ranní kafíčka z auta při pohledu na norské vrcholy
• spaní pod hvězdami

….a plno dalších zážitků, které přinesl tento jedinečný rok.

A tady pár řádků o některých výletech z tohoto roku 🙂

LEDEN

Zima, a to je těžké vytáhnout mého Máru někam do hor. On totiž zimu absolutně nesnáší. Jen na Vánoce, a to u nás na placce sníh není.
Vždy mám podmínku, že první den nového roku chci přivítat na horách. Po 3 roky mi to vycházelo, ale v roce 2021 se nahoře ženili všichni čerti a Mára nešel přes noc zamést oblohu, aby tam bylo hezky, takže jsme vyměnili východ slunce za budík v 9 hodin a prdění do peřin.

Kromě výletů do Krkonoš s přáteli se mi přeci jen povedlo Máru vytáhnout na výlet. Prstem jsem ukázala na Žďárské vrchy a on překvapivě souhlasil. A jelikož nemáme Žďárské vrchy nejblíž, naordinovali jsme si tam procházku dlouhou 30 km okolo přehrady Seč.

ÚNOR

Hned první víkend v únoru Mára řekl, že bychom mohli na celodenní výlet do Krkonoš.
Ne dělám si srandu, na horách je pořád zima a Máru se mi nepodařilo vůbec vytáhnout 😀

Za to mě vytáhla kamarádka Terka poprvé do Lužek, kde jsme si vyšly na východ slunce na Klíč a já si ke konci dne skočila k mému oblíbenému „větráku“ – Vrátno.

Tradičně jsem zavítala za kamarádkou do Jeseníků, kam moc ráda jezdím, samozřejmě že za Barčou a ne kvůli tomu výbornýmu jídlu, co v Jeseníkách dělají!

Cakir’s Burger – Šumperk
Nejen párek – Velké Losiny
Pikola – Šumperk (káva a děsně lahodný zákusky)

Každým rokem se těším, na jaký nový pošušňáníčko mě Barča znovu vezme 😀

Na to rande mě Mára v únoru přeci vytáhl. Prošli jsme se Českým rájem a zavítali jsme i k Pekařově bráně.

BŘEZEN

1 žena a 4 chlapáci – aneb naše sestava na březnové chatě v Krkonoších. Na víkend jsme si pronajali chatu, hráli společenské hry (Krycí jména, Výbušná koťátka a V Pasti), jezdili na snowboardu a my s Márou na završení víkendu snědli lehce líznutou polívku na Kozákově, na kterou jsem vzpomínala ještě dva dny poté.

Protože v jízdě na prkně moc nevynikám, musela jsem si svou reputaci napravit na pekáči. Jeden březnový den v 11:00 zazvonilo, s kamarádkama jsme práskly dveřmi od kanclu a vyrazily do Krkonoš za sáňkovačkou.

DUBEN

Tradičně do Slovinska.

4 baby se rozhodly, že vyrazí v dubnu do Slovinska. Velikonoce jsou na to nejlepší období. 4 dny volna a pár kempů už je otevřených.
Užily jsme si tam tu správnou pohodu a klid. Ráno jsme si uvařily snídani při východu slunce a pozorovaly, jak se první paprsky třpytí na Bohijnském jezeře (než nám začala mrznout prdel).

Omrkly jsme tam i soutěsku Vintgar, která byla krásná, ale podruhé už tam nemusím. Takový „wow“ efekt to na mě nemělo. Nezapomněly jsme přibrzdit ani u vodopádu Peričnik, vyjít krpál na Črno jezero, udělat okruh okolo Bledu a čilit u jezera.

Ještě před odjezdem do Slovinska jsem na začátku dubna zavítala na Karlštejn, přesněji na vyhlídku Císařská louka, kde je dle mého názoru nejhezčí výhled právě na „Káju.“
Ale třeba znáte hezčí místa 🙂

KVĚTEN

Tenerife.

V plánu byl přechod Madeiry, ale jelikož letenky vycházely levněji na Tenerife, tak jsem zvolili tento přechod. Tedy GR 131  po Tenerife.
Není to moc frekventovaný přechod. Potkali jsme cestou pouze 1 pár.
Ač má tento trek 102 km (pokud tam zahrnete cestu přes Pico de Teide), tak je pro mě jedním z náročnějších, co jsem šla.
Spalující vedro, vysoká nadmořská výška, prach, sucho, skoro žádný stín  – to mi dalo hodně zabrat.

Inu byla jsem tam s tím nejlepším chlapem na světe. S každým společným výletem, který trvá víc než jeden den mám pocit, že se i po těch pár letech, co s Márou jsme, se náš vztah prohlubuje ♥
Zažili jsme tam plno dobrodružství, poznali nové přátele, navzájem jsme se podporovali, smáli se, hráli karty a vymýšleli bejkárny 🙂

Největší krize přišla při výstupu na Pico de Teide, kde je vyšší nadmořská výška znát a jelikož jsme toho za celý trek moc nenaspali, tak i nevyspalost byla dalším faktorem, proč byl výstup tak náročným.

ČERVEN

V červnu jsme s Márou oslavili 3 roky – plánovali jsme si, jak si k výročí dáme nějaký hogo fogo pobyt, který nakonec vyšel až v listopadu, protože s pořád něco děje.
Já se byla tento měsíc podívat jako fotograf na několika svatbách, které jsem si moc užila. Je to často o nervy mít v rukách svěřený takový úkol, ale já tyhle výzvy přijímám ráda. Hlavně mi dělá dobře, když o obřadu vidím pouze já a oddávající ty pocity ve tvářích novomanželů a ne jejich zadky 😛 😀

S kamarádkami jsme také podnikly malý výlet na Chrudimsko, přesněji k rozhledně Bára a dále do okolí Slatiňan.
@kangelo jsem vyrazila na víkend do Rakouska, kde jsme si vyšli k Olpererhütte a známému mostu, který se jenom tváří, že je vysoko nad přehradou, přitom je to prcek. Další den ráno jsme si prošli Krimmelské vodopády, což byl dobrý nápad, neboť tam nikdo takto po ránu téměř nebyl.

A jelikož je léto, tak mi už nedělá problém vytáhnout Máru do hor, a tak jsme si dali rande v Krkonoších k Malému Stawu a kostelu Wang na polské straně Krkonoš ♥

ČERVENEC

V červenci jezdím tradičně od roku 2019 na 4 dny se svojí bandou přátel do Vysokých Tater. Jezdíme přes svátky Cyrila a Metoděje, takže zase ušetřím nějakou tu dovolenou. Lidí je v Tatrách v tento čas pochopitelně víc. Nevím, jak to ale děláme, protože jsme nikdy nepotkali zástupy lidí na vrcholech. Kromě výborných halušek a pirohů vždy vymyslíme výlety s božími výhledy.
Tentokrát jsme šli na Téryho chatu, druhý den výlet ze Štrbského plesa na Hrebienok a třetí den jsem si vyšla na Solisko.

Další červencový víkend jsem strávila na Berounsku a Pobrdsku, kde jsme poznávala zdejší okolí.

SRPEN

ZÁŘÍ

ŘÍJEN

LISTOPAD

Listopad – měsíc, kdy jsem začala dost investovat do třívrstvých kapesníků. Období rýmy přišlo a takhle dlouho u nás doma rýma nikdy neokupovala 😀 Vždy týden pokoj, a pak 10 dní rýma, a tak se mě to drží ještě teď, v lednu 2023 😀
Jak jsem se v červnu zmiňovala, že jsme měli s Márou to výročí a plánovali si výlet, tak teď na něj přišel ten čas. Vyrazili jsme na 4 dny na Vysočinu, natěšený na bazén, kulečník, výlety apod.
Dorazili jsme na hotel s rýmou, takže na bazén jsme neměli ani pomyšlení, výlety jsme dávali opravdu jenom malé a jídlo jsme si pořádně nevychutnali.
Oujéééééé 😀

A ještě předtím, než u nás doma začalo období kapesníků, stihla jsem vyrazit s kamarádkou na výlet do Krkonoš.

PROSINEC

Pročetli jste se až k nejnáročnějšímu měsíci v roce. Prosinec mi dal velmi zabrat, a to zejména po zdravotní a psychické stránce. Od poloviny listopadu jsem se pořád potýkala s rýmou, kašlem, horečkou a rýma mi zůstala na celý prosinec. Co se týká toho psychického stavu, tak v tom nehledejte nic velkýho 😀 To si tady jenom potřebuju pobrečet, že jsem strávila celý prosinec víc doma nebo ve městech a na horách jen 1x :/

Každopádně tím stráveným časem ve městech myslím ten, kdy jsem vyrazila s početnou bandou do Londýna. Má sestra má moc ráda Harryho Pottera a já ji už několik let kupuji k narozeninám vstupenku do Warner Bross Studií v Londýně. Letos jsem ji to konečně koupila, takže jsme dali dohromady větší partu a vyrazili jsme se tam podívat všichni 🙂